نبود بالگرد مشکل مهار آتش‌سوزی جنگل‌های پیرانشهر / 10هکتار از جنگل‌های پیرانشهر سوخت

سیاسی - تحلیل اخبار روز

تبلیغات در سایت ما
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما

تبلیغات سایت

نبود بالگرد مشکل مهار آتش‌سوزی جنگل‌های پیرانشهر / 10هکتار از جنگل‌های پیرانشهر سوخت

پیرانشهر سوخت

 

 مسئول خدمات ایمنی و آتش نشانی پیرانشهر گفت: بخشی از جنگلهای منطقه حفاظت شده پیرانشهر از دیروز طعمه حریق شد.

 

  

 
 
 
   

سید رسولی در گفتگو با کوردپیام اظهار کرد: آتش‌سوزی گسترده از دیروز دو‌شنبه، ششم مهرماه بخشی از جنگلهای روستای گولک توابع شهرستان پیرانشهر را فرا گرفت که نیروهای امدادی آتش‌نشانی، نیروهای سپاه و بسیج، نیروهای مردمی  منطقه تا شب در حال مهار آتش بودند.

10هکتار از جنگل‌های پیرانشهر سوخت

وی اظهار کرد: این منطقه که دچار آتش‌سوزی شده صعب العبور و سخت گذر است که متاسفانه از دیروز ماشین آلات در روستای گولک مستقر شده اند اما راه دسترسی زمینی وجود ندارد و برای مهار آن نیاز به بالگرد وجود دارد.

مسئول خدمات ایمنی و آتش نشانی پیرانشهر گفت: مردم  با شاخه و برگ درختان و بیل و آب پاش ها در حال خاموش کردن آتش هستند.

رسولی با بیان این که برای به کمک گرفتن بالگرد باید از استان آذربایجان شرقی کمک گرفت و آذربایجان غربی بالگرد ندارد اضافه کرد: د در سال جاری این دومین مورد آتش سوزی در منطقه حفاظت شده پیرانشهر است که باید بصورت جدی بررسی و پیگیری شود چرا این مشکلات پیش می‌آید.

وی افزود: طبق برآورد اولیه به حدود 10هکتار از این منطقه خسارت وارد شده است.

 آتش سوزی سطحی بوده و عامل انسانی در آن دخالت دارد

محمد صادق امین عشایری، مدیریت بحران شهرستان پیرانشهر در گفتگو با کوردپیام  گفت: خوشبختانه آتش سوزی سطحی است که به عمق یعنی ریشه درختان نرسیده که دیروز تا پاسی از شب با مردم منطقه توانستیم آن را مهار کنیم.

وی گفت: امروز هم دوباره در منطقه ای دیگر آتش سوزی رخ داده است که تا الان توانسته ایم به وسیله مردم روستاهای منطقه و شهرستان بخشی از آن را کنترل کنیم که انشاءالله تا آخر وقت تماما" مهار خواهد شد.

امین عشایری در خصوص میزان خسارات وارده و علت این آتش سوزی عنوان کرد: هنوز علت آتش سوزی و میزان دقیق خسارات وارده مشخص نیست اما طبق برآورد اولیه به حدود 10هکتار از این منطقه خسارت وارد شده است وبه نظر بنده عامل انسانی و عمدی در آن دخالت دارد.

 خاموش کردن آتش با شاخه و برگ درختان و بیل/ آتش سوزی همچنان ادامه دارد

درویش پیروتی یکی از اهالی روستای گولک در گفتگوی تلفنی با کوردپیام گفت: آتش سوزی جنگل از دیروز صبح  شروع شد که به محض اطلاع نیروهای مردمی و دولتی به محل آمدند.

وی افزود: این آتش سوزی دیروز آخرهای شب مهار شد اما مجددا امروز شروع که نیروهای محیط بان مستقر در منطقه حضور داشتند و با کمک نیروهای سپاه و مردمی اقدام به خاموش کردن آتش کردند اما بدلیل کوهستانی بودن و صعب العبور بودن منطقه مردم  هم اکنون در با بیل و چوب در حال خاموش کردن آتش هستند و آتش سوزی ادامه دارد.

 

انتهای پیام /



مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: